WIP Wednesday

Wednesday, October 21, 2009

I've been wanting to show you another part of my crafting process, so today I'm going to talk about blocking. After I've knit each piece, they are soaked in water for a couple of hours and then pinned out while they dry so they will keep their shape.

Unfortunately, I don't have a professional blocking board, so I've stolen one of Fry's puzzle mat squares, which works perfectly! I'm thinking of buying my own set just for blocking! Here are a couple of bookmarks that I've just pinned out:

Je voulais vous montrer une partie différente de mon processus créatif, donc aujourd’hui je parle de blocage. Après avoir tricoté chaque pièce, elles sont trempées dans l’eau pour deux heures et puis épinglées pendant qu’elles sèchent pour garder leurs formes.

Malheureusement, je n’ai pas de planche pour bloquer, donc j’ai piqué un carré du tapis puzzle de Fry, qui marche très bien ! Je pense acheter mon propre tapis uniquement pour bloquer !



blocking

Usually, smaller pieces are dry within 24 hours, while bags can often take two days to dry. The bags aren't pinned down like this, but the ends are pinned together so they are less likely to roll down.

Normalement, les petites pièces sont sèches dans les 24 heures, mais cela prend souvent deux jours pour les sacs. Les sacs ne sont pas épinglés comme les autres, mais les bouts sont épinglés ensemble pour éviter qu’ils se roulent.

2 comments:

Kuutydruk said...

:D This is a creative approach :)

Ravenhill said...

How wonderful to get a closer look at how you do your wornderful work! It is most inspiring to me - I so love to knit too!